Jak TBS świadczy usługi techniczne uwzględniając zasady bezpieczeństwa w pandemii
W czasie epidemii zalecane jest odłożenie wizyt pracowników technicznych w lokalach w przypadkach, gdy wizyta nie ma charakteru interwencyjnego (np. w przypadku awarii) i nie jest niezbędna do zapewnienia bezpieczeństwa oraz potrzeb bytowych osób przebywających w lokalu
W trakcie zgłaszania awarii/usterki osoba zgłaszająca zostanie zapytana przez pracownika TBS czy zgłaszający nie jest w trakcie izolacji lub kwarantanny.
Przy umówionych wizytach najemca otrzyma dokument do wypełnienia- oświadczenie informujące o braku przeciwskazań epidemiologicznych do przeprowadzenia zleconych prac.
W przypadku wykonywania usług w lokalach, w których nie przebywają osoby będące
w trakcie izolacji lub kwarantanny, przy wchodzeniu do lokali wdrożona zostanie procedura oparta na przestrzeganiu następujących zasad:
- Pracownik TBS ustalający wizytę poprosi lokatorów o przewietrzenie (w miarę możliwości), lokalu przed wizytą pracowników wykonujących usługi; nie zaleca się używania w tym czasie klimatyzacji,
- Pracownik TBS ustalający wizytę poprosi lokatorów o zdezynfekowanie klamek drzwi wejściowych i w lokalu przed wizytą pracowników technicznych,
- Pracownik Techniczny zdezynfekuje ręce przed wejściem do budynku / mieszkania,
- Pracownik techniczny i lokatorzy zobligowani są przestrzegać zasad bezpiecznej odległości (2 m) pomiędzy osobami przebywającymi w pomieszczeniu, w którym praca jest wykonywana,
- Pracownik techniczny oraz najemca zobligowani są stosować środki ochrony osobistej (osłona ust i nosa, jednorazowe rękawiczki lub dezynfekcja rąk, a także nieprzemakalny kombinezon / fartuch z długim rękawem wiązany z tyłu – w razie potrzeby i w zależności od specyfiki prac),
- Po zakończeniu czynności w lokalu jednorazowe rękawiczki należy zdjąć w poprawny sposób, wyrzucić do kosza na odpady zmieszane – umyć ręce wodą z mydłem, lub zdezynfekować je środkiem na bazie alkoholu (min. 60%),
- Obowiązek stosowania środków do ochrony rąk jest wyłączony przy pracach, które nie mogą być wykonywane przy ich użyciu lub gdy jest to znacznie utrudnione,
- nie zaleca się korzystania z telefonów komórkowych podczas wizyt.
W przypadku przebywających w lokalu osób będących w trakcie kwarantanny lub izolacji – gdy wykonanie usługi jest konieczne dodatkowo, oprócz wskazanych powyżej zaleceń:
- Pracownik TBS ustalający wizytę poprosi lokatorów o przejście do pomieszczenia, do którego pracownik techniczny nie będzie zmuszony wchodzić,
- Pracownicy techniczni wykonujący usługi w takim lokalu będą wyposażeni w następujące środki ochrony indywidualnej:
1) kombinezon albo długi fartuch ochronny (jeśli wymaga tego charakter pracy);
2) jednorazową maskę zakrywającą otwory oddechowe z filtrem co najmniej klasy N95/FFP2;
3) gogle lub przyłbicę ochronną – jednorazową lub poddaną uprzednio procedurze dekontaminacyjnej;
4) jednorazowe rękawice.